Tuesday, July 20, 2010

Maravar


Maravar (Tamil: மறவர்) also "Maravan" (meaning "Grateful Warrior") are one of the oldest social groups to be mentioned by the Sangam Tamil literature[14]. This indicates an association with the Tamil land which is at least 2,000 years old. The writers of the Sangam Age place them in rural settlements withdrawn from cities. Maravars are the courageous breed and were involved in the major wars that Tamilnadu witnessed. The Kingdom of Ramnad was a Maravar kingdom and was ruled by the Setupati kings[15]. Ramanathapuram and Sivagangai districts are Maravar strongholds from ancient times.

Maravars are courageous breed and were involved in almost all the major battles and wars that ancient Tamilnadu witnessed. Maravars are found predominantly in the Southern districts of Tamilnadu viz., Madurai, Theni, Sivagangai, Ramanathapuram, Dindigul, Virudhunagar, Thirunelveli, Thoothukudi and Kanyakumari districts of Tamil Nadu. They ruled the vast land mass of Tamilnadu along with the coastal rulers,Paravars. Both these tribes seems to have common origin,Tamil nagas. The Southern martial arts of Kalarippayattu, Silambam, Varma Kalai have been practiced primarily by Nairs, Kallars, Thevars and Villavars(Nadans & Ezhavars) of erstwhile Travancore areas.

The Maravar have close relation with Kalabhars even though they Maravars are a non-aryan, non-Kalabhar group.Another aristocratic caste called Paravars are akin to Maravars. They were ancient rulers of Pandya kingdom of coastal land and inland from the First Sangam Tamil age. Their leaders were given the title "Meenavan" and "Pandyan" respectively. Edgar Thurston (1855–1935) a British museologist and ethnographer identified the use of the boomerang by Kallars and Maravars of South India.

Large number of Maravars served in the armies of many princely states of Kerala. But during the 18th and 19th centuries, most of them were assimilated in to the Tamil Padam Nair subcaste of the Nair community. The Maravar regiment of the Travancore army was known as "Maravar Padai", which supplemented Nair Pattalam, the larger indigenous military unit.[16] Tamil Padam Nair is recognized as a part of the Malayala Kshatriya social grouping. The Ramnad Zamindar's are accorded the title Sethupathi (protector of the Sethu bridge) even to this day.
[edit] Pandiyan Dynasty

Historians postulate that Pandians are Maravar. The discovery of Indian copper plate inscriptions provided a relative abundance of new evidence for use in evolving a chronicle of India's elusive history[citation needed]
[edit] Sub-divisions

There are 2 major subdivisions among the Maravar community. One is Appa Nattu Kondyankottai Maravar and another one is Chembiya Nattu Maravar. The Kondyan Kottai Maravars are related to the Vellalars and are still maintaining Killai(branches) as their sub sects. The Killai is inherited from mother. So a boy or girl will not marry in their same Killai. It is assumed that they are brother & sister. Such a practice is no longer prevailing amongst other maravars. The married women of kondyankottai maravers wear "Thali" (Thirumangalyam) in the shape of Shiva lingam. So it is called "Linga Thali". Most of the Tamil castes wear the same type of "Linga Thali".

The Chembiya Nattu Maravars are Surya vamsam[citation needed]. They are historically from Thanjavur. Kondayan kottai maravars women were having habits of maruthalli. But Chembiya Nattu Maravars women were having habit of Udankattai yeruthal (Sati which is now banned and hence not in practise).

6 comments:

நாயகனுக்கு அடிமை வேலை பாத்து திருட்டு, களவு, கொள்ளை செய்யுற இழி குடி தானே நீ , சான்றோர் குல நாடான் ட பாண்டிய ஆட்சி நீங்க சதி செய்து ஆட்சி யை பிடித்த தமிழின துரோகி நீ, 200 வருடம் முன்பு வள்ளியூர் முருகன் கோவில் உள்ளே செல்ல அனுமதி இல்லாமல் வெளியே இருந்த பரதேசி சித்தர் கூறியது என்னை போல் ஒருவன் பிற்காலத்தில் வருவான் ஆனால் காலம் மாறும் வெளியே நில் என கூற முடியாது என்றது தாழ்த்தப்பட்ட தேவர் சாதியைச் சேர்ந்த மிளகாய் சாமியார் பற்றி தானே வரலாற்றை படி 1939 துக்கு பிறகு தானே வைத்தியநாத ஜயர் மற்றும் போராளி விருதுநகர் ss.சண்முக நாடார் போராடி தானே கோயிலுக்குள் வர முடிந்தது...இப்போதும் தேவர் என கூறும் தலித் பிறமலை கள்ளன் sc பட்டியல் தானே, உன் கருமறவன் சாதியையும் சேர்ந்து 17 சாதிக்கு நாயர் நம்பூதிரி முலைக்கு வரிபோடும் போது எங்கு சென்றாய், வே நாடு மன்னர் வழியினர் உயர்சாதி சான்றோர் குலமே 18வது சாதியாக வந்து நாயர் நம்பூதிரியை எதிர்த்து போராடி தானடா தலித் மறவனே நீயும் தோள் சீலை அணிய முடிந்தது ... இந்த நன்றி உனக்கு இருக்கிறதா.... இதற்கு தானடா நம்பூதிரி பிராமணர் சான்றோரை பார்க்க அஞ்சி தீட்டு என்றான்... ஆங்கிலேய அரசில் அவன் கோடுபோட்டு அதனுல் கைகட்டி வாய்பொத்தி கைநாட்டு போட்டு ஜெயில் ல அடிமை ய வாழ்ந்த வரலாற்றை மறந்து விட்டாயா... வரலாற்றை படி வடுக நாயகனுக்கு முன்பே எனாதி சான்றோர் முதல் நட்டத்தி நாடான் மன்னர்கள், காயாமொழி ஆதித்த நாடான், அகதீஸ்வர நாடான், வே நாடு திருபாப்பு நாடான் வரை ஆண்ட பரம்பரை இங்கு வடுக நாயகனுக்கு முன்பே உண்டு வரலாற்றை .. படித்து விட்டு நாடான் ட சான்றோர் குலத்தை பற்றி பேசு...

அட சாணாப் புண்டை..‌ இன்றும் ஆதாரமாக விளங்கும் வரலாற்று நூல்களைப் படிடா முலை வரி வம்சமே..

Dai saanaa payele sanga aruthuruvom

Sana punda nommala ookka puranaanooru aganaanuru padichi paru

ஐங்குறுநூறு எட்டுத்தொகை பத்துப்பாட்டு புறநானூறு அகநானூறு திருக்குறள் முதலியவற்றை படித்துவிட்டு வாங்க என் பரம்பரையின் ஆதி வீரம் உனக்கு தெரியும் யாரடா தலித் என்று சொல்கிறாய் சின்னசாமி தேவிடியா மவனே

உங்க வீட்டு பொம்பளைங்க சட்டை போடாமல் திரியும் பொது கேட்க தைரியம் இல்லாத சாணான் இப்ப என்ன பேசுறான் பதியலா நாடனம் எப்பல சாணான் இருந்து நாடனுக்கு வந்தமுன்னு பாரு நாங்கள் அன்று முதல் இன்றுவரை மறவர் டா

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More